Megőrzöd a nyugalmad vizsgaszituációban, ha ezt a kettőt begyakorlod

2017.01.30. 09:24 | Szerző: Weitz Teréz


Két hónap, két kísérlet, figyelem, memória, kreativitás

Tod Sampson első kísérletében egy hónapig az "okosságát" fejlesztette. Egy hónap alatt megduplázta agyi teljesítőképességét, figyelmét és memóriáját. Itt olvashatsz róla. 

http://karrierkod.hu/blog/4-het-alatt-lehetsz-okosabb

Majd arra volt kíváncsi, vajon a kreativitást tudja e az ember javítani. Megint csak 1 hónap gyakorlás következett. Csodás fejlődésen ment át a kreativitása.

http://karrierkod.hu/blog/4-het-napi-egy-ora-gyakorlas-eredmenye-kreativ-gondolkodas 

A stressz blokkolja a gondolkodást

Ugye hányszor hallottad, hogy minden fejben dől el. Most saját szemeddel láthatod. Tod elméje legyőzte a testét. Ha pedig egyvalaki meg tudta csinálni, akkor bárki meg tudja csinálni. Örökre elfelejtheted a vizsgadrukkot, a félelmet attól, hogy mások előtt beszélj. Oly egyszerű két gyakorlattal, amit nem is gondolnál. 

A Houdini kísérlet

Tod ellátogatott egy házaspárhoz. 35 éve a víz alatti szabadulásból élnek. A férje lebilincseli a feleségét. Hatalmas láncokkal körbetekeri a karjait, mellkasát, lábait. Lelakatolja. Kap kettő hajcsatot, amivel víz alatt ki kell nyitnia az öt lakatot. 

Hogyan képes ilyenre egy ember? Agytudományon alapuló képzés segítségével. Nyugodtnak kell maradni és tudni kell mélyen lélegezni. 

Tod arra volt kíváncsi, vajon ő is képes e erre. Nem mellékesen, félt a víztől és a bezártságtól.

Koncentrálni stresszesen nem lehet

Tod felkereste Dr David Martin sportpszichológust, a haditengerészet edzőjét. Megnézték Tod testintelligenciáját. Hogy az mi? Milyenek a stresszre adott reakciói. Lazítania kellett, majd egy teszt következett. Szerintem azt Te is ismered, amikor meg kell mondani milyen színeket látsz. Pl.: Sárga zölden van írva. Neked azt kell mondanod, hogy zöld. 65% lett az eredménye, ami igazán nem rossz az átlaghoz képest. 

A második mérés. Gondolnia kellett egy stressz szituációra. Majd egy kellemesre. Megmérték, mennyi idő alatt tud egyik állapotból a másikba jutni. 

Az agy edzése, a nyugalom a cél

Egy mélyvízi búvár bajnok edzette Todot. A bajnok 8 percig bírja 100 méter mélyen a víz alatt. Miért ez a gyakorlás? Mert stresszes állapotot a légzéseddel hozol létre. Felületes lesz a légzésed, ha ideges vagy. A nyugalmi állapotban sokkal mélyebbeket lélegzel. Todnak meg kellett tanulnia a tüdejét feltölteni, mert csak fél percig bírta a víz alatt. Cél, súlyokkal a testén legalább 2 percig a medence alján ücsörögni. 

Az agy edzése, a koncentrálás a cél

Darc nagymester volt a következő állomás. Nem túl magas pontszámot ért el. Figyelték a szemmozgását és dobókarján az izom összehúzódást. A szeme cikázott. Edzéstervébe a vizualizálás került. Nekem nem volt új ez a feladat. Én is gyakran alkalmazom. Diákjaimat is rászoktatom. Fejben le kell játszani a feladatot tökéletes kivitelezéssel. Nagyon aprólékosan.

Haditengerészeti bázis, nyugalom megőrzés edzés

Arra edzik a katonákat, ha lezuhannak egy repülővel a tengerbe, őrizzék meg a nyugalmukat, mert csak úgy tudnak megmenekülni.

Todot 5 pontos biztonsági övvel lekötötték és fejjel lefelé leengedték a vízbe. A lakatok kódszámmal működtek. Azt is meg kellett jegyeznie. Világos, hiszen stresszhelyzetben a logikus gondolkodás leáll. 

Az egy hónapos stresszkezelés és figyelemgyakorlat eredménye

Szinte maximális pontszám darcban, bal kézzel. Félelemből nyugalomba fele annyi idő alatt váltott. És persze, hogy meg tudta csinálni a Houdini szabadulást víz alatt öt lakattal. 

A filmet itt nézheted meg: 



A 3 hónapos edzés végeredménye

Memóriája 85%-ról 98%-ra, koordinációja 65%-ról 90%-ra, figyelme 65%-ról 90%-ra gondolkodási sebessége 60%-ról 95%ra fejlődött. 

Újra betolták az MRI-be. Az agya radikális változáson ment át. 

A nyugalom megőrzése az érzelmi IQ

Mindennek az alapja. Lehetsz bármily okos, erős, kitartó, céltudatos. Ha érzelmeidet nem Te irányítod, hanem ők irányítanak Téged, akkor a tudásod nem sokat ér. Kapcsolataidat megmérgezi. A kapcsolataidtól vagy az, aki vagy. 

Ha pánikolsz, stresszelsz egy olyan helyzetben, ahol éppen tudásodról kell számot adnod. Vagy tudásodat kell használnod, akkor hiába az addigi munkád. Ha ideges vagy, nem tudsz koncentrálni. Nem tudsz semmit, ami a kognitív gondolkodással kapcsolatos. Csak a hüllőagy dolgozik, az ősi ösztön. Üss vagy fuss. 

Elveszítettem a fejem. Mit is jelent? Nem tudtál gondolkodni, az ösztöneid irányítottak.

Summa summarum

Az agy újra tudja huzalozni magát. Vagyis Te az agyad. Mondja és bizonyítja immár Tod Sampson és Dr Michael Merzenich PhD. 3 hónap gyakorlás után ezt tudod elérni Te is.

Észlelésed pontosabb lesz.

Mozgásod folyamatosabb.

Gyorsabban érted meg a beszédet, feladatokat.

Az agyadban az összes munkaterület közti kapcsolat megerősödik. 

Okosabb, kreatívabb, nyugodtabb leszel.

Mit kell tenned ezért?  

Okosabb leszel:

Zsonglőrködj, moss fogat, egyél a másik kezeddel.

Kreatívabb leszel:

Meditálj, nézz kreatív oldalakat, menj másik útvonalon.

Nyugodt maradsz stresszhelyzetben:

Tanuld meg a mély légzést, vizualizálj.

Nem mellesleg Dr Michael Merzenich PhD azt is mondja, ha mindezt tudod, több száz betegségre a gyógyírt is a kezedben tartod. Forradalmi változás történhetne a világban.


A Jobb agyféltekés tanulás tréning

Amikor összeállítottam a jobb féltekés tanulás tréning programját, tudtam, hogy a tanulni tudás semmit sem ér magában. Ha nem tudod, hogy milyen személyiség vagy, nem tudod, miben vagy jó, mi végre teremtettél. Akkor a gyengeségeidre fókuszálsz. Mert olyan akarsz lenni, mint a másik. Ha máshoz hasonlítod magad és nem ahhoz, hogy jobb vagy e mint tegnap, elveszíted a hitet magadban. A csodában, aki Te vagy.

Ha nem tudod kezelni a pánikot, a vizsgadrukkot, a félelmeidet, akkor a tanulási technikákkal egymagukban semmire sem jutottál. Ezért a jobb féltekés tanulás programja nem csupán tanulási technika, hanem személyiségelemzés és stresszkezelés egyben. Holisztikus tanulás a tanulás forradalma. 

http://karrierkod.hu/trening/felnotteknek

Mesélj magadról

Vannak helyzetek, amitől rettegsz? 

Leblokkoltál már akkor, amikor nem kellett volna? 

Milyen bevált gyakorlataid vannak a kezelésre? 

Kipróbálod a fenti gyakorlatokat? 







 

Hozzászólások - Szólj hozzá Te is!