Hatékony tanulás kineziológiával

2016.02.08. 09:49 | Szerző: Weitz Teréz

Kineziológiai gyakorlatok


Ezzel a gyakorlattal bekapcsoljuk mindkét agyféltekét és nyitottabbá tesszük az idegrendszert, így könnyebben tudsz figyelni, összpontosítani.



Finoman gyűrögesd a füledet fölülről lefelé haladva, háromszor, mintha ki akarnád simítani a kunkort a peremén.


Kapkodás, zavartság, idegesség esetén.




Felteszed a bal bokádat a jobb térdre, majd megfogod a jobb kezeddel a bokádat. Ezután bal kezeddel megfogod a bal talpadat, mint egy labdát. Egy percig mélyen, lehunyt szemmel lélegezz, nyelved a szájpadláson. A második ütemhez leengeded a lábadat és összetámasztod a két kezed ujjaid a hegyével. A mély légzést folytatod még egy percig.


Feszültségoldásban segít:

A fejedet előreejted és finoman gördíted egyik oldalról a másikra először válladat felvonva, majd kinyújtott nyakkal.


Bagoly /nyújtási gyakorlat/: Lazításban segít

Megmarkolod a  vállad, fejed oldalra fordítod és átnézel a vállad felett, majd a másik vállad felett, közben jól kihúzod magad. Álladat a melledre ejted és mélyen belélegzel. Végül megismételed az egészet a másik váll szorításával.

 

Lábfejhajtás /nyújtási gyakorlat/: Segít azoknak, akik nehezen találják a szavakat, mert bekapcsolja az agyban a „beszélőkét”.

Felteszed a bal bokádat a jobb térdedre. Megmarkolod a bal bokát, a vádlit és a térd alatti lágyrészeket, egymás után, külön-külön, miközben lassan kifeszíted, majd behajlítod a bokát. Ezután az ellenkező lábbal is végrehajtod a gyakorlatot.

 

Túlterhelés. Külső és belső stressz feloldására szolgál, ami meggátolja a kommunikációt a két agyfélteke között, megzavarva ezzel a test idegei és energetikai folyamait.



Egyik kezed tedd a köldöködre, másikkal masszírozd meg a kulcs csont alatt lévő bemélyedést, (vesepontokat), egyik oldalt a hüvelyk, másik oldalt a mutató és középső ujjaddal.

Kezed marad a köldökön, másik kezed felviszed közvetlenül a felső ajak felett és alsó ajak alatti területre középvonalon, itt is megdörzsölöd az ujjaiddal.

Köldökön lévő kezed marad ott, másik karod hátraviszed és a kezed élével megdörzsölöd a farkcsontodat.

Ezután váltasz a kezeddel és megismétled az egészet.

 

 
Cook gyakorlat:

Ülő helyzetben tedd keresztbe a bal lábad a jobb térdeden, és helyezd a jobb kezedet a bal láb bokacsontjára. Végül fogd át a bal kezeddel a talpad párnás részét, úgy hogy az ujjaid a kislábujjadat érintve elérjék a lábfej felső részét. Most miután az áramkör teljes, a nyelvedet, tedd a szájpadlásodra és szívd be a levegőt az orrodon keresztül, tedd le a nyelvedet és fújd ki a levegőt. Ismételed meg hétszer.

Tedd a lábaidat a földre egymás mellé és ülj normál testhelyzetben, lazán, miközben a két kezed ujjait az ujjhegyeknél érintsd össze, és folytasd a légzést a fent leírtak szerint hétszer.


Kereszt-programozás: Az agyféltekék és a test közötti idegrendszeri áramlás blokkjait oldja.



Masírozz egy helyben, ellenkező oldali kar és láb emeléssel, úgy, hogy lendítéskor kezeddel keresztezve a középvonalat, megérinted az ellentétes oldali térdet. (12X)

Masírozz egy helyben, és az azonos oldali karodat és lábadat emeld egyszerre. (12X)

Masírozz egy helyben, ellenkező oldali kar és láb emeléssel, úgy, hogy lendítéskor kezeddel keresztezve a középvonalat, megérinted az ellentétes oldali térdet. (12X)


Földesi Éva kineziológus

Békéscsaba


 

Hozzászólások - Szólj hozzá Te is!